LET OP: we zijn niet in staat om handmatig de volledige inhoud van het platform te vertalen omdat het platform zeer snel groeit. De inhoud wordt in het Engels ingevoerd en automatisch vertaald. Onze excuses als er fouten in tekst zijn die worden veroorzaakt door automatische vertaling. Omdat we proberen om de groeiende internationale gemeenschap van Oziway-gebruikers te helpen, denken we dat het belangrijker is om de inhoud in veel talen aan veel mensen te leveren, althans op een manier die meestal correct is (zelfs als het fouten heeft), dan om veel mensen weg te laten. We zullen proberen om de meest voor de hand liggende vertaalfouten op te lossen.

How to add an item on Oziway?

Hoe voeg je een item toe op Oziway?

Show the original text translated automatically

1. Je moet inloggen op Oziway. Open de Oziway-pagina (oziway.com of uw land Oziway-pagina).
Bijvoorbeeld,
in Australië is de Oziway webpagina hier - https://oziway.com.au
In China de Oziway webpagina is hier - https://oziway.com.cn
In Rusland is de Oziway webpagina hier - https://oziway.ru
In de VS is de Oziway webpagina hier - https://oziway.us
De Oziway sites zijn beschikbaar in vele landen nu, voor een volledige lijst, bezoek onze Lijst van landen

2. Je moet een account hebben op Oziway. Klik op Aanmelden op de navigatiebalk en klik vervolgens op Aanmelding of Account maken (als u zich nog niet hebt geregistreerd)

3. Voer uw account-id in waarmee u hebt geregistreerd (dit is uw e-mailadres) en uw wachtwoord

4. Het gebruikersdashboard wordt op het scherm weergegeven. De 4 belangrijke menu's bovenaan zijn: Mijn account waar de Oziway Wallet-applicatie is, het berichtenmenu dat de berichtentoepassing opent (waar u chatten met klanten en andere gebruikers in uw taal), het menu Verkoper waar u producten toevoegen en zien wie uw artikelen heeft besteld, en het Menu Van de Organisator waar u als Organisator uw gratis Oziway-website instellen die u zult gaan promoten om commissies te verdienen



Gefeliciteerd, je hebt ingelogd op je bedrijfsdashboard. Nu laten we beginnen met wat werk

5. Click the Seller menu and next Add Offer

6. Type of Product - You will need to choose what type of product you want to offer. There are many options to choose from

5. Klik op het menu Verkoper en volgende aanbieding toevoegen

6. Type product - U moet kiezen welk type product u wilt aanbieden. Er zijn veel opties om uit te kiezen

Show the original text translated automatically

Er zijn 3 soorten items die je plaatsen in Oziway :

  1. Producten

    - U producten van verschillende soorten invoeren, nieuw of gebruikt, beperkt of onbeperkt
    - Nieuwe producten en onbeperkte hoeveelheid - Producten beschikbaar in een onbeperkte hoeveelheid (bijvoorbeeld bij een fabrikant of groothandel). Hier voert u producten in die door een klant in winkelhoeveelheden kunnen worden gekocht, bijvoorbeeld 1 of meerdere stuks
    - Grote hoeveelheid - Producten aangeboden in grote hoeveelheden (bijvoorbeeld hele containers). U voert een prijsklasse in, die u met de klant onderhandelt op basis van de hoeveelheid van de transactie. Onderhandelen kan worden uitgevoerd binnen Oziway met behulp van de messenger applicatie, of buiten het systeem (e-mail, telefoon). Betaling wordt uitgevoerd buiten het systeem (ondertekende contracten, overschrijvingen)
    - Nieuwe en beperkte hoeveelheid - een product in een beperkte hoeveelheid (u invoeren hoeveel producten beschikbaar zijn, bijvoorbeeld u hebt 100 stuks van een product te verkopen)
    - Gebruikte producten - gebruikte producten, verkrijgbaar in 1 stuk
    - Downloadbare producten (digitaal) - Producten die klanten kunnen downloaden van Oziway (bijvoorbeeld databases of PDF-boeken)
    - Productvraag - heeft u een product nodig en wenst u dat leveranciers het u aanbieden? schrijf wat je nodig hebt en wacht op aanbiedingen


  2. Diensten

    - U services invoeren die u voor de klanten uitvoeren
    - Online uitgevoerde service - zoals vertalingen, het invoeren van gegevens, het verzenden van Powerpoint-presentaties. U betaalt voor de services die worden uitgevoerd met de Oziway Wallet-toepassing
    - Service offline - diensten uitgevoerd offline, en betaald buiten Oziway, zoals een lokale service winkel, kapper, cosmetica, cafe. Deze diensten worden betaald door de klant in uw plaats van het bedrijfsleven.
    - Vraag naar service - heeft u een dienst nodig en wenst u dat dienstverleners deze aan u aanbieden? schrijf wat je nodig hebt en wacht op aanbiedingen


  3. Algemene informatie

    - Wilt u algemene informatie plaatsen? Hier u dat doen, bijvoorbeeld informatie over uw bedrijf

7. Choose Item Type, which you would like to post for promotion and sale on Oziway (Choose the item type in Step 1 and then in Step 2 choose whether the Product is new, used, digital and so on) :

7. Kies Objecttype, dat u wilt plaatsen voor promotie en verkoop op Oziway (Kies het artikeltype in stap 1 en kies vervolgens in stap 2 of het product nieuw, gebruikt, digitaal enzovoort is) :

Show the original text translated automatically

8. In Step 3, Choose the category of your item, for example fashion or cosmetics

8.Kies in stap 3 de categorie van uw artikel, bijvoorbeeld mode of cosmetica

Show the original text translated automatically

9. In Step 4, Enter all Basic item details, these are:

- Name of Item – a short name of the offered item, this will be visible on the item page and on every list of products in the system
- Global - Select whether your item should be sold globally (made available for Customers in many countries, not just your country). If yes, then you will enter its price in USD and the item will be available in all countries in Oziway (its price will automatically get converted to different currencies). The Customers will contact you to get information about delivery cost. Before they pay, you will have the option to modify the order by adding a delivery cost. Don’t worry if your Customers speak a different language, the Oziway Messenger application has a built in translator functionality so you read and write on your own language
- Country - choose a country where your item will be available for sale and delivery. If you selected the Global option, then the list of countries takes on the opposite meaning, the item will be excluded from the selected countries
- Price – price in your local currency (or price in USD if the item is available in many countries). This price does not include the transport cost (you will be able to add this after the Customer places the order and you receive the address of delivery). This price however includes any taxes (including VAT and GST), and includes the commission which you will have to pay to Oziway so that we can pay the promoters. So the price includes everything that the Customer should pay, except the transport
- Amount - If you are posting a product in limited quantities, enter how many pieces you have available
- Source Country – Enter where your product comes from, let the users know where it was manufactured
- Description for the customers - description visible on the item card, this description will be automatically translated into many different languages
- Images - choose a picture for your product (you can upload up to 5 pictures). The last added picture is the main one displayed on the item page

9. Voer in stap 4 alle details van het basisitem in:

- Naam van het item - een korte naam van het aangeboden item, zal dit zichtbaar zijn op de pagina met items en op elke lijst met producten in het systeem
- Globaal - Selecteer of uw object wereldwijd moet worden verkocht (beschikbaar gesteld voor klanten in veel landen, niet alleen uw land). Zo ja, dan voert u de prijs in USD in en zal het artikel beschikbaar zijn in alle landen in Oziway (de prijs wordt automatisch omgezet naar verschillende valuta's). De klanten nemen contact met u op voor informatie over de leveringskosten. Voordat ze betalen, heb je de mogelijkheid om de bestelling te wijzigen door een leveringskosten toe te voegen. Maak je geen zorgen als je klanten een andere taal spreken, de Oziway Messenger-applicatie heeft een ingebouwde vertalersfunctionaliteit, zodat je leest en schrijft op je eigen taal
- Land - kies een land waar uw object beschikbaar zal zijn voor verkoop en levering. Als u de optie Globaal hebt geselecteerd, krijgt de lijst met landen de tegenovergestelde betekenis, het item wordt uitgesloten van de geselecteerde landen
- Prijs - prijs in uw lokale valuta (of prijs in USD als het artikel beschikbaar is in veel landen). Deze prijs is exclusief de transportkosten (u dit toevoegen nadat de klant de bestelling heeft plaatsen en u het adres van levering ontvangt). Deze prijs is echter inclusief eventuele belastingen (inclusief BTW en GST), en omvat de commissie die u aan Oziway moet betalen, zodat we de initiatiefnemers kunnen betalen. Dus de prijs omvat alles wat de klant moet betalen, behalve het vervoer
- Bedrag - Als u een product in beperkte hoeveelheden plaatst, voert u in hoeveel stukken u beschikbaar hebt
- Bronland – Voer uit waar uw product vandaan komt, laat de gebruikers weten waar het is vervaardigd
- Beschrijving voor de klanten - beschrijving zichtbaar op de artikelkaart, deze beschrijving wordt automatisch vertaald in veel verschillende talen
- Afbeeldingen - kies een afbeelding voor uw product (u maximaal 5 afbeeldingen uploaden). De laatst toegevoegde afbeelding is de hoofdafbeelding die wordt weergegeven op de objectpagina

Show the original text translated automatically

10. In step 5, enter information which is relevant for the Promoters

- Commission for the Promoters (flat, percentage, zero or maybe defined after the transaction if for some reason you can not define it at this time). You define what the commission percentage you will pay after successful transaction. Only you know how much percentage you will pay. The more percentage you declare to pay, the more promoters weill promote your offer. If you set commission to zero, probably no one will be interested in promoting your offer. If you will be promoting your offer by your self or with friuends or employees in your company, then its OK to set commission to zero
- Number of days needed for you to finalize the transaction (receive money, send item and pay the Commission to Oziway)
- Description for the Promoters, enter any additional information that you would like the Promoters to see about you or your item

10. Voer in stap 5 informatie in die relevant is voor de

- Commissie voor de promotors (vlak, percentage, nul of misschien gedefinieerd na de transactie als om wat voor reden je niet definiëren op dit moment). U bepaalt welk commissiepercentage u betaalt na een succesvolle transactie. Alleen u weet hoeveel percentage u betaalt. Hoe meer percentage u verklaart te betalen, hoe meer promotors weill uw aanbod promoten. Als u commissie op nul, waarschijnlijk niemand zal geïnteresseerd zijn in het bevorderen van uw aanbod. Als u uw aanbod zal bevorderen door uzelf of met friuends of werknemers in uw bedrijf, dan is het OK om commissie op nul in te stellen
- Aantal dagen dat nodig is om de transactie af te ronden (ontvang geld, stuur het artikel en betaal de Commissie aan Oziway)
- Beschrijving voor de organisatoren,voer aanvullende informatie in die de organisatoren willen zien over jou of je object

Show the original text translated automatically

11. In step 6, the final step , enter data related to shipping

- Transport price, you can enter a flat price, free or price defined after purchase (if you do not know the price without knowing the address of the Customer). The % commission that you have declared to pay in Step 5, will be calculated based on only the Price of the item, without the Transport. So if your item price is 100, and transport is 10 and commission is 20%, you will be paying 20% x 100 (not 20% x 110)
- Number of days needed for you to deliver the product to the Customer
- Payment options – the default option is for the Customer to pay directly to you (your Oziway Wallet, Bank account, WeChat, PayPal, Cash on Delivery or any other method that you prefer), if read more here : /faq#online-products-verified

11. In stap 6 voert de laatste stap gegevens in met betrekking tot

- Transportprijs, u een vaste prijs, gratis of prijs gedefinieerd na aankoop (als u niet weet de prijs zonder het adres van de klant te weten). De % commissie die u in stap 5 hebt aangegeven te betalen, wordt berekend op basis van alleen de prijs van het artikel, zonder het transport. Dus als uw artikel prijs is 100, en vervoer is 10 en de commissie is 20%, betaalt u 20% x 100 (niet 20% x 110)
- Aantal dagen dat nodig is om het product aan de klant te leveren
- Betalingsopties – de standaardoptie is dat de klant rechtstreeks aan u betaalt (uw Oziway Wallet, Bankrekening, WeChat, PayPal, Cash on Delivery of een andere methode die u verkiest), als u hier meer leest:/faq#online-products-verified

Show the original text translated automatically

12. Click Finish

13. Now your item will be visible on Oziway and in all the Promoter shops that have chosen to display your category of products

14. Your items are also available on the My Offers in the Dashboard in the Seller section. For each Item you can:

- Edit - this lets you edit the entire Item entered, including prices and commission, however a new Item ID will be given to your item
- Duplicate - this lets you make a copy of one of your existing products which you can then edit to change it from the existing product
- Deactivate or Activate - deactivating hides the Item from the Buyers and Promoters
- Delete - after deleting, an Item becomes unavailable to Buyers, Promoters and you

12. Klik op Voltooien

13. Nu is je object zichtbaar op Oziway en in alle Promoter-winkels die ervoor hebben gekozen om je categorie producten weer te geven

14. Je objecten zijn ook beschikbaar in de mijn voorstellen in het dashboard in de sectie Verkoper. Voor elk object u:

- Bewerken - hiermee kun je het hele ingevoerde object bewerken, inclusief prijzen en commissie, maar er wordt een nieuwe object-id aan je object gegeven
- Dupliceren - hiermee u een kopie maken van een van uw bestaande producten die u vervolgens bewerken om het te wijzigen van het bestaande product
- Deactiveren of activeren - het deactiveren van het object voor de kopers en promotors
- Verwijderen - na het verwijderen wordt een object niet meer beschikbaar voor kopers, promotors en u

Show the original text translated automatically

15. After we promote your item so that a Customer orders it, the details of the Customer (address) and item ordered will be in your Business Dashboard on the Transaction Fulfillment Page, this is where you will have to deliver the item

15.Nadat we je object hebben gepromoot zodat een klant het bestelt, staan de gegevens van de klant (adres) en het bestelde artikel in je bedrijfsdashboard op de transactieafhandelingspagina, hier moet je het object leveren

Show the original text translated automatically

16. If you have chosen to enter a Downloadable (Digital) Product like a database in excel or a book in PDF for example, the above steps will be easier - you will not have to choose a country, or category. You will have to enter the price in USD. You will not have to deliver the item because the Customer will download it from Oziway after making the payment

16.Als u ervoor hebt gekozen om een downloadbaar (digitaal) product in te voeren, zoals een database in excel of een boek in PDF bijvoorbeeld, zijn de bovenstaande stappen gemakkelijker - u hoeft geen land of categorie te kiezen. U moet de prijs in USD invoeren. U hoeft het artikel niet te leveren omdat de klant het na betaling van Oziway zal downloaden

Show the original text translated automatically

 

 

Wilt u meer interessante artikelen lezen over het Oziway Platform?

Hieronder vindt u interessante artikelen over verschillende onderwerpen

- Hoe te beginnen met het promoten van: klik hier op de link

- Maak een website door een sjabloon te kopiëren:klik hier op de link

- Hoe begin je met verkopen: klik hier op de link

- Hoe een product toe te voegen via e-mail: klik hier op de link

- Een lijst van alle landen waar Oziway een website heeft: klik hier op de link

- Algemene hulpafdeling : klik hier op de link

- Hoe het Oziway-systeem werkt: klik hier op de link

- Hoeveel geld kan worden verdiend: klik hier op de link

- Algemene FAQ (veelgestelde vragen) : klik hier op de link

- Hoe een bepaalde verkopersaanbieding te kiezen: klik hier op de link

- Hoe een wholesaleproduct te publiceren:klik hier op de link

- Hoe maak je een aangepaste aanbieding van Wholesale-producten:klik hier op de link

- Lijst van alle categorieën (u dit gebruiken tijdens het posten van producten per e-mail:klik hier op de link

- De producten op uw website wijzigen (nadat u de standaardwebsite tijdens de registratie hebt ontvangen):klik hier op de link

- Een aanvraag toevoegen als u niet vindt wat u zocht:klik hier op de link

- Hoe veilig te importeren uit China: klik hier op de link

  Laden...